Sunday, May 15

Think Outside Da Kaki Lima

fening kepala mek memikirkan kata2 penceramah kat 1Myec tuh. sbb ape? hmm. yela, dieorg meletakkan harapan yg tinggi kat student IPTA mcm kiteorg nih to be more advance either in term of knowledge, softskills n bla bla bla. but then again, yg wat kan aku terkilan plus menyampah, menyumpah dalam hati adalah... penggunaan kata2 yg seolah2 menyindir student IPTA. fine. student cam kiteorg nih ramai yg menganggur. aku akui. tambah lagi time dgr sorg minah dr jepun nih ckp yg menganggur dah jadik 1 juta. adeh. kalo betul nazak gak. kalo tipu, awasla pompuan tu kan? haha. xkan lah sbb dieorg... kiteorg yg menempel kat bengkel tuh pun nak disamakan. hello. xnampak ke kegigihan kiteorg yg dtg support dat particular projek. despite of some of us ade exam, tgh cuti... xpike ke sebelom nak sindir2??? haiyoo. makan dalam mek tau. kang aku membuka mulut kang... kata aku muda remaja. xtau pape. sentap lah. terjun bangunan plak ko kan? haha. its not done properly. kalo nak share sumting. share it without any kata2 yg menyakitkan hati. kalo nak sindir, cakap je terus terang. xpun berkias2 dgn pantun. we can have our open discussion regarding attitude masing2 later.

*no wonder la berani sindir2 kiteorg... ko adik beradik ju-on... larik!!!* :P


tu 1 kes. aku mmg xpuas hati time komen pasal soalan menggambarkan kampung. dah kampung budak tuh ade sungai, sawah segala... xkan nak kata ade LRT, kedai mamak, KFC, KLCC bagai. helo. kalo cakap cenggitu... nanti kata kite propa pulak kan. fening tau. ish3... banyak unsur ambiguous dlm percakapan dan penyampaian para penceramah. plus dgn cerita yg xde moral of da story. dah la xlawak. aku gelak pun sbb lawak die xlawak. dan gaya die menunggu org gelak. kah3... kalo korang ade, mesti korang tido. kan? haha

fasi plak. i donno wat happen. dr segi manner dan cara bawak diri. kadang2 ade unsur pilih bulu. dis is just my opinion. but then, aku suke dgn excitement yg akak SIFE tuh. mmg bersemangat. tp kalo boleh, jaga2 dgn mikrofon. jgn hembus kat situ. batuk kat situ. sbb sakit telinga mek. huhu. abg tu plak. sori to say. 1st, i would say i like da firmness. n i thought him as akak2 too... haha. for da abg yg xbanyak cakap tuh. u r really cute. time senyum. time xsenyum. pun comel gak. i would say, plz be more friendlier to others especially me. haha. sbb die kan one of da fasi.

*kempen xnak merokok*

there is 1 thing dat make me so disappointed regarding the image dat da fasies potray. SMOKING. bukan nak kata perokok nih jahat ke... bad image ke. since aku pun perokok gak. tp bukan tegar lah. kalo ikot term: socially smoker. gtew. aku smoke time aku dpt tibai org lain nyer rokok. xde maknenyer aku nak kuar duit beli rokok. beli nasik pun kedehek. huhu. tp xyah la nak merokok depan kiteorg as students. kata korang laksanakan/support agenda kerajaan. kan ade kempen jangan merokok. y not kite support? kan? huhu. dat is my view. im sori if i offended anybodi. just aku nak korang bayangkan. kalo program ni wat kat budak2 sekolah. xkan dieorg nak merokok depan student sekolah kan? hmmm... rokok kat bilik je la. leh aku pau 1. haha... :P


*rokok ni xpe ke uol? sila jawab ustazah? haha*

org salu kata think outside da box. berfikir di luar kotak. tp sorg pun xpernah mention, mana kotak tuh? ni bukan maharaja lawak k. i really mean it. camne kiteorg nak berfikir di luar kotak, seandainya kotak atau barrier mana yg kite boleh langkah... setakat mana possibilities yg kita boleh jangkau. for me, its matter!

overall, dis program would be more meaningful if there is a lot of student do da talking rather than having a lecture in class. i really appreciate da free food though. da accomodations are quite nice too. thanx again. hope to share sum other things with u guys out there! hihi...

p/s: ni pendapat aku je. korang leh share pendapat korang plak. xde yg salah dan betul dalam perbincangan pendapat ni. peace.

No comments:

Post a Comment