Thursday, May 19

Menghitung Hari

lalalala... *sambil nyanyi lagu kris dayanti-menghitung hari~ nak bersalin* kan? KD... xbek ko wat Anang gitew. ko mmg pompuan xbersyukur... lantak ko lah kan. tu urusan ko dgn Tuhan. huk3... tp aku rasa anak ko dgn Raul xsecantik anak ko dgn anang. sbb Raul hodoh sgt. sah ko ni giler harta kan? hihi... xpe. janji bahagia. opsss... terbukak plak kisah lama KD. maklumlah. i kan kawan baik KD. huhu. doakanlah i masih setia dgn hubby i. *sambil kiss pipi kiri kanan. sambil nyanyi lagu: percayalah...*


*ni bukti: cinta tu buta. mmg buta... kan? haha*

ari nih... xbuat pape. plan nak makan subway terpaksa ditunda ari lain. time ade duit. sume benda nak makan. sume benda nak beli. time xde duit. tido. tido. ikat perut. pakai korset. minum air kosong. sambil pau member. tu la rutin aku sekehidupan. bukan seharian k. haha. dalam langit mcm nak menangis. aku dgn member aku g KFC. teringat kat member aku kat paka yg selalu ngidam nak makan KFC. hmm... tribute tok ko lah nih. haha. watdahey!!! xmeal dgn pocketful dah xde??? giler ape! coi. dah la fevret. huk3. xpe. aku makan dinner plate je. bla bla bla. *part nih biasalah... citer2 pompuan. haha*

isnin depan aku dah nak balik da uol. huhu. seronoknyer... tp yg xseronoknyer pun ade gak.

ape yg seronok?


benda yg plg best adalah melihat kedua ibu bapa ku... mendengar bebelan... cercaan *tu kekadang*... laharan *tu makanan*... seyes. aku rindu sume tuh. pastuh aku leh masak. aku suke masak. kemas rumah. cuci & jemur baju. cuma aku paling menyampah time menyapu. aku sgt jarang menyapu. sbb aku alergik dgn debu. salunyer aku tido lewat. main games: DOTA sampai subuh. minum teh. mandi air panas tgh malam. sambil perah limau skit. minyak baby oil skit. *ala2 cleopatra kan? versi oriental gtew. giler ko! mane nak carik susu kambing time tuh!! coi.* pastuh leh maki adik2... *dasar tut... c&^%$a... si#l... haha... benda tu mmg di ujung bibir. apetah lagi perkataan puk^k. mmg wajib. tp jgn salah paham. aku dgn adik2 mmg rapat cenggitu.* leh tgok tv puas2... haha... jumpe member sekampung. updates citer baru. dah berapa dah anak? dah berapa dah isteri? dah berapa dah laki? bile nak kawen LAGI??? ala... soklan klise tuh... :P

dialog fevret: "mak, dah masak belom?" ni time malas. haha...

ape yg xseronok?

xleh on9! hmm... ala... camne dgn farmville aku? gourmet ranch aku? ninja saga aku??? hmm... bencilah camni. matlentik aku nih camne plak? huhu... pusing deh kepala eker... :P pastuh dah xde duit. huhu. unless aku goda mak bapak aku. barula dapat duit lepas menggedik. tu pun skit. sob3... kalo dah lama kat umah. mesti bosan. dah bosan tgok tv... tgok muvie lak. dah bosan yg tu... tgok alam sekeliling lak. last2... hadap muka sendiri kat cermin. haha. camtuh je la.

dialog fevret: "bila nak balik upm?"

balik nanti, mesti ada suara sumbang~ biler nak habis study? nak je aku jawab: tunggu aku habis PhD... cmane? haha. riak lah kan dieorg. ada anak kampung yg wat PhD... tercanang lah ke seluruh alam kuching... tergemparlah... esok nyer aku kne bersiap sedia wat press conference sambil mengesahkan perkara tuh. seyes. haha. ekceli. tok pengetahuan sume. aku ada setahun je lagi tok bergraduasi dgn bacelor komunikasi. majoring in corporate communication. im no longer mathematician. FULLSTOP.

sem depan aku akan praktikal kat biro komunikasi korporat UPM. let me explain. nape BKK? hmm... sbb mudah, senang dan sesuai dgn perantau yg malas cam aku. haha. malas nak pikir nak dok mana. malas nak pikir g keje naik pe. malas nak belanjekan duit semata2 tok praktikal. benda tuh dr bulan 8 sampailah bulan 12 nih. i.Allah. kalo xde pape yg melintang~ aku akan grade pada tahun 2012. which is tahun depan! adoi. siap sedialah semenanjung. famili en.Azlan nak dtg sini. mesti kecoh.... cayelah. dah terbayang dah bapak aku wat muncung sbb xtahan dok menunggu time konvo. mak aku siap sedia dgn tisu sekotak. adik aku siap sedia dgn kamera. adik pompuan aku siap sedia dgn hp nak amek gambar. xpun tgok jantan. *hey! ni kawasan jajahan akak k! awas ko... haha* pastuh last sekali... adik bongsu aku mesti nak memerah duit mak bapak aku... beli tu beli nih... hmm... nampak dah... xde duit nak balik srwak. :) camtulah prediction aku tok tahun 2012 time aku konvo.

risau gak sebenarnyer. watever la kan. tp tok plan nak balik nih... senang je. jumpe adik aku kat KL ahad nih. tido hotel. pastuh berangkat ke KL central. then g LCCT... pastuh naik teksi balik umah. sampai dlm waktu malam gtew. jumpe bapak aku xberbaju. sambil tgok tv dgn adik aku baring2 kat depan tv. sambil2 dgn bunyi binatang kat pokok tepi rumah. hmm...

jangan la korang mengharap ada bunga rampai ke... kompang ke... bunga manggar ke... karpet merah ke... xde maknanyer. haha... tp aku ada menyimpan beberapa impian. 1. nak bawak skrol konvo tuh. bagi bapak aku gantung kat dinding. bagi sedara senyap! 2. nak bawak calon menantu. boleh? ahaks...

soklannyer adalah...

adakah menantu yg akan membantu mak kat dapur? atau....


pilihan 1: *haaa.... tu die... berpurdah...*


pilihan 2: "ala mak... die ni pun leh masak gak... hik3..." fizow


menantu yg akan menemani bapak ke masjid?

*imam muda... wahh... nampak dah sinar syurgawi...* 


pening... korang rasa? kalo korang plak? :P

No comments:

Post a Comment