Saturday, May 21

Desperate Housewives

review on DH latest season. wow. dis season is very very exciting. plus renee. it is so damn good. haha. for me, character - Renee played by Vanessa William is my fevret. ok. enuf speaking London. tp episod terakhir season 7 nih mmm... agak berat bagi aku. too much scenery. too much conflict... sikit lagi nak muntah. haha. tp part renee pun agak kureng skit. tp aku masih enjoy. meh aku share skit my thought.

1. Susan Delfino (Terry Hatcher)
---untung dpt laki cam mike tuh. tough, hensem. tp panas baran. tp susan pandai jaga/ambik ati laki die. *2 clpas 4 u* xdinafikan, die ni paling cantik antara sume. cuma die agak lurus n very emotional. season nih gak, die banyak masalah kewangan *sebijik cam aku kan? haha*

2. Lynette Scavo (Felicity Huffman)
---aku admire dgn die dr sense of knowledge n resourcefulness yg die ada. evendoe nih die ada laki yg lampi n berat tp charming... watak die nih bagi aku lebih menonjol dr cara camne die selesaikan masalah. cuma episod terakhir nih. masalah rumahtangga die. aku agak menyampah. since die dgn tom asyik2 nak gaduh. rasanya dieorg takut nak admit yg dieorg dah xcintakan antara satu sama lain. apa yg ada hanyalah sandaran kpd anak2.

3. Bree Van de Kamp (Marcia Cross)
---very motherhood. tp xsuke pasal die nih suke sgt nak kontrol hidup org lain. tp aku impress dgn die sbb ade kemahiran menembak. wow. very da Lara Croft-Angelina Jolie kan ko? pasangan die baru2 nih... detektif tu... pergh! hensem siot! so geram geram geram.... grrr...

*mampu? pegang dua pistol? sambil wat kening ziana zain?*

4. Gabrielle Solis (Eva Longoria)
---dis hot mami latino nih mmg cantik. cuma rendah. suke berlagak. xpandai jaga hati org. suka cakap lepas. suka demand tinggi2. *eh, aku mcm kenal je watak nih...* haha.

5. Renee Perry (Vanessa William)
---love love love... lucu. n salu wat aku gelak sorg2. tp plastik surgery kat muka die mmg menyerlah kan? xleh nak sembunyi2 dah. haha.

my last point: episode terakhir nih mcm nak habis cepat jerk... hmm... aku lebih suke kalo pelan2.... jgn bagi banyak sgt konflik dlm 1 cerita. seyes. rasa nak muntah. :(

No comments:

Post a Comment