Tuesday, May 3

Tapak Kaki Kita

wat da heyy... tapak kaki pun nak jadik isu ke? xde modal eh? rilek2... bawak mengucap. tarik nafas. hembus kat mulut. jgn hembus kat bontot. coi! busuk!! haha... jangan cepat melatah uol. ilham ni dtg lepas aku mandi. wahaha... tgh aku syok menyucikan diri. walaupun tgh mandi berkemban di tepi sungai. sempatlah juga aku bermain percik air dgn dayang2... tgh syok menyental daki2 dgn loofah kaler pink... gosok badan... tut... kaki... tibe2 aku teringin nak cuci tapak kaki... gosok2... sedap plak rasenyer. mesti best kalo ade org urut2 tapak kaki. ala2 refleksologi... gitew...

aku pun terbayanglah. nape selama ni aku xpernah nak amek pot pasal tapak kaki... salunyer kita akan amik berat pasal muka, tgn, badan... tp bukan tapak kaki??? korang tahu x betapa pentingnya tapak kaki kepada kita??? kalo xde tapak kaki. cube korang imagine... peg kelas mengengsot. peg shopping menjalar. peg kafe terbang. mampu? xkan? tp kenapa kita jarang amik berat pasal tapak kaki yg banyak membantu kita dalam hidup. kita banyak habiskan masa dgn muka. sbb kita nak tonjolkan muka yg cantik, menarik. kita banyak habiskan masa dgn bentuk badan sbb nak bagi org taste kat kita. tp nape bukan tapak kaki? sedangkan ianya sama penting.

aku umpamakan tapak kaki ni sebagai sahabat baik. kenapa? listen now. tapak kaki ini aku ibaratkan sebagai kawan yg baik yg sentiasa akan bantu kita tanpa mengharapkan apa2 balasan. yg sentiasa akan korbankan dirinya utk sahabat yg dia syg. walaupun sahabat die xwat endah dgn setiap pengorbanan yg telah pun dia lakukan. tapak kaki kan kita xpernah letak moisterizer bagai... urut2 die... belai2 die. yg kite tau, pakai stokin,  terus jalan. bukak stokin terus hempap diri kat tilam.

muka ni plak ibarat kawan yg senang ada, susah blah. time senang je dia ade... time susah terus je blah. sama gak dgn muka. time senang, muka pun berseri2... xde jerawat. senyum memanjang. time susah, jerawat naik, seri kat wajah terus hilang, muka masam mencuka. haaa... sama kan? nampak xkaitan die?

memangla aku xnafikan, kadang2 manusia ni khilaf. salu percaya apa yg ditafsirkan mata bukan pada hati. nampak je ade org senyum time kite dapat musibah. terus die tuduh org tu jahat. walhal die terkenangkan betapa beruntungnya budak ni dpat musibah. leh tingkatkan keimanan die. gitew.... *ko senyum time aku jatuh, awas ko! haha*

nasihat aku, kalo dapat apa sahaja masalah, jgn cepat melenting dan panik. lagi penting. jgn sesekali amik jalan mudah menunding jari salahkan org lain. tp ape yg penting. cari jawapan kepada masalah.
dan jangan sia2kan org yang salu bersama kita susah dan senang. okey? langit pun dah mendung. lepas ni aku wat lah pelayaran ke Paris. *sape la nyanyi petang2 nih????* adoi... xde keje eh? g study!!! konfirm dekan list lah ni? aku xpe.... aku nak list ketua jabatan je... hehe

No comments:

Post a Comment