Tuesday, April 19

mulut aku ke mulut kau?

kenapa skg ni aku rasa teragak2 tok bagitau org apa pendapat aku? adakah aku takut dihina, dikeji dan dipandang serong oleh mereka-mereka yg keji itu? nape? oh tidak. *senyap jap... takut mencerca pagi buta nih*

nak je aku kata, "hey, itu mulut aku! bukan mulut kau kan? sadap keji! sadap!" *ups, tercerca sudah*

manusia kan berbeza. evendoe kembar seiras pun xsama. *tol x maya karin? u kembar i tau? xtau? awas u!*

 *xtau pun... tipu i eh?*

kalo klon xyah citer la kan... tu kene tunggu time aku berjaya wat klon sendiri. *awasla dunia...* pendapat org lain, kita kene terima dgn fikiran yg terbuka. pastu amek yg keruh, buang yg jernih... *eh, cam salah je... haha... terbalik uol...* amek yg jernih, yg keruh tu simbah kat org lain plak.... kan? xleh ke kita bertukar pendapat? nape kalo ade je pendapat yg berbeza ada drpd kita membeliakkan mata cam burung antu? mengaumkan mulut cam singa? mengembangkan ekor yg cantik cam merak? *eh, tu aku* nape?

aku rasa budaya ketimuran kita makin menipis, makin pudar... xde perasaan hormat, bertegur sapa, sopan santun. *rukun negara kita: kesopanan dan kesusilaan tu mana peg? dah ke jepun?* akan terjadikah keadaan di mana ciri2 negara Islam tidak ada pada negara Islam tp ada pada negara bukan Islam. benda ni dah nampak dah uol. cuma kita xsedar.

apa yg aku harapkan, masyarakat akan lebih berfikiran terbuka untuk bertukar idea, menggarap ilmu dan memanfaatnya demi kebaikan bersama. kembalikan budaya ketimuran yg kita agung2kan. jadila insan yg berjaya di dunia dan akhirat. semoga kita terus berada dalam limpahan kurnia Allah SWT... amin.

p/s: kalo ade yg masih xnak berubah... awas la... susah nak maju cenggitu. masih jadik katak di bawah tempurung. katak kekwat. haha. walau apa pun, trima kasih sbb sudi baca hasil penulisan MatLentik. *lentik ker?* ouchh... pssssstttt *sambil wat pose lentik* :)

7 comments:

  1. kelas kau kan..ade blog pulak sekarang..bagus2..sile2la jenguk blog aq.. :)

    ReplyDelete
  2. mestilaaa... haha... :) ingat ko sorang je mampuuu?? ngeee... :P nape aku xleh tgok blog ko? sbb die kata blog ko private... camne tu??? blog kelas tertinggi kah? haha

    ReplyDelete
  3. bile plak aku marah? haiyoo... :P aku kan cheerful... xpernah marah... laha je... haha... :P u mmg suke provokasi n kotak katikan i kan? *matilaaa... kuar perkataan bombastik... Festik sgT! :P

    ReplyDelete
  4. huyooooo!!!!!org tu dah ada belog...la..

    ReplyDelete
  5. ahahaha..pastilah..private?aq xpenah kot wat blog aq private..aq bg ko link, cube ko copy paste n view..http://alinputri2720.blogspot.com/2011/04/silent-readers-menyusahkan.html

    ReplyDelete
  6. roslan: ko nyer blog mana???? :P

    adeqmanje: jap... aku usha jap... :P

    ReplyDelete