Sunday, July 10

sUatU keTikA dAhuLu Di KuChiNg (E1)

Manusia memang xpernah bersyukur dgn apa yg ada. Ini kelaziman makluk yg namanya manusia. Dlm konteks pelajar, apabila kat uni, sibok teringat nak balik kpg. Apabila kat kampung, sibok teringat nak balik uni. Aku xtau la korang nyer tabiat camne. Tp aku rasa mcm tu la. Dah la payah nak on9. Tgok tv pun dah malas. Sbb dah biasa x tgok tv kat uni. Kan? Perghh… Sedap giler Coke sejuk… Gulp… gulp… *sambil minum lagi*

Aku menulis post ni 9hb Jun at 0014. Kite tgok bile aku leh post secara on9. Nampak x susahnyer nak berhubung dgn dunia luar? Terpaksa menghamburkn kata2 ugutan kat adik pompuan aku tok gune hp die bukak fb. Dan terpaksa menghasut dan memujuk adik lelaki aku tok bayar bil broadband. Oh tuhan. Kesempatan tok menajamkan skil mengugut dan menghasut serta memujuk ini akan ku pertajamkan demi kelangsungan hidupku. J

Cuti ni mmg best. Setakat ni dah 2 kali karoke, 1 tgok wayang, berkali2 kuar minum, berkali2 mengumpat, 1 balik kpg dan 1 keluar makan as family. Meh aku mulakan dgn aktvt kuar minum2 dgn famili. Dgn transport 2 buah motor, 6 org. hmmm… Sila paham2 sendiri. Dah berapa dah kesalahan jalan raya dah kiteorg wat? Haha. Sesekali outting sefamili mmg best. Cuma xberapa nak best pabila ianya melibatkan keluarga aku sendiri. Sume org suka bercakap, suka perhatian. Apabila sume dah bercakap, sape nak dgr? Apa yg berlaku? Miscommunication. Yg menambahkan keriuhan dan kesakitan hati sesama sendiri, pabila hujan turun selebat2 hati. Adeh! Mata aku terakam satu wajah yg sgt comel. Abg baju merah. Hehe. Susah betul abg tu nak senyum. 24hrs serius. Bak kata apel, mungkin giginya rungak. Aku pun xsure. Ni pic famili aku yg sempat disnap oleh apel.


*My mak, bapak n hensemboy~* ;p



*My Nyutnyut aka Pinol… hehe. Adik bongsu yg bernama Danial*
Apel & Ayu xda. Malas nak bergambar. Ada ku kesah?

Next, karoke time. My all times families’s fevret… *walhal aku dgn apel je yg hardcore karoke* Biasalah kan… Mesti nak nyanyi2 sampai ilang suara. Walaupun suara mcm nak panggil hujan kan? Almaklumlah suara burung jentayu… gtew. Mampu?


*xsah hidup aku kalo xmenyanyi… kan?*


Cuti ni mmg xsah kalo xsambut besday danial. Pening aku. Patutkah minta hadiah dgn abg yg xbekerja nih? Haiyo…


*wat simple2 je. Xyah lebih2. Kek tu aku pilih walaupun sume org xsuke. Tp sume org berebut nak makan coklat kat kek tu kan? Nang kek!*

Cuti kalo xde pape benda nak wat… ambik pic dgn adik. Tu je. Nah.. ambikla 2-3 snap sampai muntah.


*sa cak=rasa kacak*


*aih… inggar=menyampah*

Ni adalah antara kenangan2 manis yg aku nak share dgn kwn2 aku. Aku dilahirkan dalam keluarga yg susah payah. *walaupun aku suke berlagak mcm org kaya kan?* Kais pagi makan pagi. Kais petang makan petang. *Eh, ko ingat aku ayam per? Nak kais2 tanah?* Hidup susah menjadikan aku lebih kuat tok hadapi masalah. Walaupun aku agak pemalas, suka bergantung kat org lain, suka mengarah, suka merungut… Xpe. Biasakanlah yer. Haha.
Sekian. J Aku akhiri post nih dgn 1 lagi pic aku. Sila muntah k.


*perlu ke watak sampingan jadi background? Ila, sila larikan diri anda*

No comments:

Post a Comment