Monday, July 18

Mengejar Impian

salam uols. salam perpaduan. *mentang2 tgh prepare setengah mati tok debat perpaduan* dipendekkan citer, baru2 nih kiteorg ade wat sparing dgn U lain. meriah x? meriah lah kan. tu baru sparing. belom hari pertandingan. lagi la meriah. mmg dah menjadi suatu kelaziman bagi insan sekecil aku ni utk menilai masyarakat sekeliling. *kecil kekdahnyer* dlm bahasa senang paham nyer, aku wat list top 10 hotties! mampu? aku sajork yg mampu. gtew.

kekdahnyer, payah la aku nak letak nama tok isi 10 ruang kekosongan tuh. malas nak citer. haha. mungkin sbb kriteria tu sgt spesifik dan very demanding. sbb tu la agak payah tok menobatkan insan yg menduduki carta top 10 hotties tersebut.

training debat nih mmg la menyakitkan.. apatah lagi bagi org yg mcm aku yg xleh dikongkong, xde disiplin dan istiqamah dlm perbuatan. ditambah pula dgn persekitaran yg sedikit berbeza sbb xde mak hayam. mungkin. tp disebabkan aku akan perform tok debat kali nih, aku kene gigih la berusaha. tu pun kalo aku xsakit dan plus plus. doa2 xlah kan... sepanjang latihan, performance aku belum lagi mencapai par yg aku rasa aku pernah wat dgn bagus. walaupun level aku xsehebat dgn yg lain. tp aku pun perasan kejatuhan skil aku sendiri. mungkin aku perlukan perangsang. aku lebih terkesan dgn pujian yg berpatutan, motivasi yg berhikmah dan nasihat yg wajar. bukannyer keadaan tekanan dan ancaman. tp setakat ni, aku xpernah lagi rasa ditekan. cuma aku agak baran dgn diri aku yg bebal dlm memahami isu2 perpaduan.

giler la isu2 perpaduan!!! sundel... seyesli. motip ko bagi usul2 susah???lite2 sudah. pasal EKUINAS laaa... pasal Pelan Transformasi Ekonomi laaa... banyak plak benda2 asing bagi aku nih kuar. yg xasing, penceraian artis, gosip artis, citer kartun dan benda2 hiburan yg lain. tu pun aku xtau sgt. aku jenis yg suka tidur. hehe. sbb tu kot aku xpernah dan paham benda tuh semua.

aku harapkan performance aku akan menjadi lebih baik kalo aku tahu perbuatan aku nih membawa nilai dan kesan. maknanyer sewaktu pertandingan. aku mengharapkan par aku lebih baik dan aku berjaya dpt best speaker. *verangan* walaupun team i nanti sememangnyer lagi vogue dr aku lah kan... tu aku pasti.

aku harapkan kwn2 bagi la sokongan dr jauh. semoga aku mendapat motivasi dan kepercayaan korang terhadap aku kelak. ni lawan sesama U k. IPTA/IPTS sume ade. aku harapkan team aku leh masuk final. sbb aku nak masuk TV!!! *gtew, kekdahnyer*

sekian.

No comments:

Post a Comment