Tuesday, August 2

Hidup Pelajar Tgh Praktikal

salam muslim muslimat, dan sahabat2 ku yg lain. selamat menyambut bulan ramdhan yg penuh keberkatan lagi mulia. *bulan puasa, kenelah berhenti mencerca, paham?* ku kira panas ke malam, rupa-rupanya siang lagi sejuk. *peribahasa baru* kaedahnya aku praktikal kat ofis upm. sejuk sgt. time tu jugak la aku mintak Tuhan janganlah ade anggota badan aku yg kene frostbite. kan? ade sorg pakcik 1 bilik, suka sejuk. tahan sejuk. konfirm bukan org jawa nih. *refer dgn Hantu Kak Limah Balik Rumah*

biar aku kongsi sedikit pandangan dan cebisan rasa sepanjang 2 hari aku praktikal. :)

hari pertama, aku dah lewat bangun sbb terlelap lepas sahur. tergopoh-gapahnye sampai juga dgn selamat. terima kasih daun keladi wat zul sbb tolong antarkan. *clap3* 1st, aku kne interview oleh ketua. antara soklan yg sangat mudah tp akhirnya menjadi bingung lama-lama bengong, "kenapa pilih tempat ni?"

aku dgn mudahnye menjawab, senang. memudahkan. yelah, aku xyah pike nak duduk mana, rumah sewa ke, transportation, member serumah ke... kalo nak rebate pendapat aku dgn mengatakan tempat di luar lagi banyak exposure, lagi banyak kelebihan. aku rasa itu bukan jadi hal. ade je aku dgr kes kat luar xde wat keje ape. exposure kah?? kelebihan kah?? biar aku quote kata2 Pn.Julia yg merangkap ibu kesayangan aku: "mana tempat pun sama, terpulang kepada kita"

pastuh aku diajar supaya berbicara seperti seorg pegawai perhubungan awam. *bermulut manis* waaa... walaupun tidak menipu tetapi kirenyer menyembunyikan kebenaran. *ni taktik2 perdebatan nih* kalau ikutkan prinsip aku, lebih cenderung untuk bercakap benar dan str8 to da point. *dalam banyak hal la... haha* menjadi hipokrit mungkin terma yg sesuai untuk digunakan. xkisahla. aku akan cuba belajar menjadi PRO *bukan GRO* yg terbaik demi masa depan. cuma aku mengharapkan prinsip kesederhanaan dan juga "sume pendapat adalah betul* maksudnye, setiap org ade pendapat masing2. dan perlu utk dihormati wlpun menyakitkan dan kita tidak boleh terimanya.

selepas itu, aku ade sesi hindustan kejap. terbayang2 menari2 tepi tasik upm *ala, yg sebelah kompleks akademik... gile ko tasik tepi masjid??? silap ari bulan, kene panah petir je* haaa... mesti korg nak tahu kenapa.... SeSi PerKenalan. arghh... saat kulit bersentuhan mesra... putik2 cinta memekar di taman firdausi. *oh, akulah bidadari mu... erk? silap channel*

hari kedua lagi relax. dan tenang. cuma sedikit panas. aku pun semacam menyedari sedikit perasaan rasis aku. haha. ntah. mcm xberkenan. sbb kaum nih kurang populasinyer kat sarawak. tp kalo kat semenanjung. mana2 pun ade. ish3. aku paling xsuke org membuat cubaan tunjuk bagus depan boss. kata kerja berkumpulan, aku je yg wat. pastuh boss dtg, ko nak berlagak kata aku salah tu la ... salah ni laa... nasib baik aku puasa. nasib baik aku xgtau, sume tu kerja aku yg buat! nasib baik AKU PUASA! awas.

aku pun pelik. die xpuasa. tp apesal la mulut die pun ada berbau??? *bau mulut org puasa=harum kasturi k di sisi Allah* ingat tu... ade2 je la mamat tu. aku nih dah la pantang skit pasal bau-bau nih... mau pengsan. terus berbuka puasa. xgtew?

sekian uols. tu lah antara dugaan aku sepanjang berpuasa dan berpraktikal. hmmm... nasib badan.

No comments:

Post a Comment