Sunday, October 30

Kisah Praktikal 1

salam ols. pagi yg indah. pagi yg ceria. *walhal ngantuk. xtido lagi. dan lapaaaa*

walau bagaimana sekali pun kendati sekalian kalinya, *nampak x efek xtido tuh?* aku ingin share lah 1-2 kisah peri laku aku sepanjang mendiamkan diri.

semester ni, aku praktikal. ni pic aku kat ofis. tadaaa...

*aku menumpang meja je k.* 

nak jadik sh.armani lagi leh x?

as u guys can see at my fb, i always cerca-ing my bos and ol kind of stuff. but well. sukati ku lah kan. 

till now, i tink im starting to love working. *eh jap. nape aku dgr bunyi org menarik beg nih? verangan pramugari sgt!!* ok. sambung.

but then again. im proud to tell u. dis office is my father's office. *direct translation: ofis bapak aku!*

y? becoz im always late to work. haha. da working hour is 8am. n da earliest time for me to come at the office is 9am. hmmm... 

*lakonan*

disebabkan aku praktikal kat upm ni lah~ aku merasa kejap nak grade pegang ijazah tipu tuuu... bukan ade pape pun. propaaa sgt dunia nih! eh?

*majlis konvo*

berpeluang jugak nak masuk dewan besar ni tanpa ade org halang. bayangkan berpuluh ribu umat nak masuk, kene ada kad jemputan. aku xpayah. sbb ada tag media. hebat!

*wartawan ni tgh baca suratkhabar yg aku wat*

aku pun berpeluang tok wat suratkhabar upm=tribun putra. bukan tribunal... haiyo. lain sgt maknanye.

walaupun dulu aku guna benda alah ni tok lapik time aku makan/alas almari ke hape ke... tp skg, aku plak yg kne wat benda alah ni. tp aku bangga la. leh wat. korg ade? xde kan? so, senyap!

bdw, tgok bahagian editorial. edisi 69. hah! penolong editor. aku la tu. *bangga tp hampa. eh?*

praktikal ni keje bagai nak rak. tp elaun? hmm. hado! aku sebenarnya nak sepak je, mulut2 yg xreti bahasa. student yg praktikal kat kerajaan xde elaun. paham x? adoiiiii... *bunyi kene sepak*

*ni ha... beribu mak bapak yg dtg tgok anak2 konvo*

pasnih mak bapak aku plak. :)

*yg ni plak. pic TPM dtg UPM.*

sempena lawatan keje die~ singgah sebentar di upm. kecoh gak la time nih. aku mmg mcm staf sgt. banyak benda kene wat. layan wartawan yg cerewet. layan staf upm yg bengong. layan bos yg asyik menghilang. layan student yg chomel2 lintas. eh?

tp yg best nyer. aku wat catwalk berkali2 dah kat dewan besar. time dewan full plak tu. bukan aku suke2. tp terpaksa. wartwan ni nak letak recorder kat depan. gigih la aku kene ke depan. ni bukti!

*nampak x recorder yg banyak2 tuh?*

ini lah nasib aku. tp yg best leh snap pic TPM dekat2. walaupun die bukanlah artis hensem. *aku xcakap die nan hado* tp die pemimpin yg menyumbang ke arah pembangunan. *aku bukan pro-kerajaan mahupun pro-pembangkang* aku sekutu kuat kak ros je. haha

tu je. bai.

p/s: pandai2 la korg menghubungkaitkan jalan cite aku ni. aku ngantok. aku lapa. huk3







No comments:

Post a Comment